sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Simpukkainnostus!

Mulla on joskus tapana hurahtaa asioihin. Jos hurahdus on paha, laitan tosiaan tuulemaan. Korfun reissulla ihastuin hotellin span välimerelliseen, valko-turkoosin ilmeeseen. Koristeena oli mm. simpukankuorista ja ajopuun paloista tehtyjä nauhoja.

Päätin sitten jatkojalostaa ideaa ja tehdä terassistamme välimerelliseen keitaan! Ja tokihan aloitan oleellisimmasta, eli niistä simpukankuorista... Kakarana mulla oli tapana kerätä niitä, ja jossain vaiheessa kokoelma oli ihan kunnioitettava. Vuosien varrella simpukat ei ole olleet kovinkaan kovassa huudossa, joten kokoelmakin on hävinnyt maailman tuuliin.

No eipä hätää, simpukankuoria saa tilattua ja ostettua sieltä täältä, joten...


...nyt mulla on ihan helkkaristi niitä! Siis aivan liikaa tarpeeseen nähden, tässä ei ole edes kaikki! Toin muutaman kuoren tuliaisena Korfultakin. Pakkasin ne tosi huolella ja suojelin niitä särkymiseltä suunnilleen hengelläni. Sitten kun rupesin poraamaan niihin reikiä, kävi se suojelu kovin huvittamaan. Eihän niihin meinannut pystyä metallin poraaminen tarkoitettu teräkään!


Koitin lajitella kuoria vähän koon ja värisävyn mukaan.


Oikeastaan eniten käyttöä olisi vain isoimmille kuorille, mutta enköhän jotain käyttöä keksi pienillekin.



Joukossa on muutama nätti, pieni meritähtikin.


No ei mun terassiuudistus perustu pelkästään simpukoihin! Olen laittanut kalusteita ja tekstiilejä uusille, samoin kukat. Laitan kuvatuksia sitten, kun on valmista. Mä olen hyvä aloittamaan, mutta huono lopettamaan, joten projektissa vähän kestää...



Ai niin! Huomenna ei tarvi mennä töihin, eikä sitte eikä sitte eikä sitte...;) Loma!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti